beeldmerk

Zorgpraktijk Curamus

Bij Zorgpraktijk Curamus willen we met een sterk concept een stabiele, vaste waarde creëren binnen Zorg & Gezondheid. 

Samen naar beter

Initieel willen we de praktijk niet te groot inschalen, maar een stabiel en degelijk concept uitbouwen dat mensen aanspreekt. Samenwerking is hierbij essentieel: Ieder heeft zijn sterke punten en specialisme, er kan naar elkaar doorverwezen worden.

We willen een meerwaarde zijn, een praktijk waar mensen naartoe komen voor hoogstaande zorg die hun levenskwaliteit verbetert. De zorg moet diepgaand en empathisch zijn. We streven naar goede mond-aan-mondreclame, maar daarbuiten willen we ook een marketingstrategie op poten zetten om de praktijk bekendheid te geven.

Onze aanpak

We overspoelen de mensen niet met reclame, maar zetten de praktijk ten gepaste tijde in de spotlight. Dit om mensen (alsook collega’s) uit de buurt kennis te laten maken met ons concept. We leggen hierbij niet de nadruk op onze behandelingen, maar op hoe we de zorg benaderen. De bedoeling is dat de patiënt aan Curamus denkt wanneer hij/zij een zorgpraktijk zoekt.

Meest gestelde vragen

Al uw vragen op een rijtje gezet.
Heeft u toch nog een vraag die niet in het overzicht staat?
Aarzel dan niet om ons te contacteren.

  • Samenwerken creëert meer mogelijkheden om te specialiseren binnen een bepaald domein of bepaalde regio.

  • Samenwerken zorgt voor continuïteit in dienstverlening en een zekere onafhankelijkheid.

  • Samenwerken zorgt voor verlaging van de werkdruk en een betere work-life balans.

  • Delen van kosten betekent delen van risico. Denk maar aan aankoop van medisch materiaal, lonen secretariaat, poetsdienst,…

  • Collegialiteit, steun, delen van kennis en ervaring.

  • Door samen te werken, creëren we een betere positie in de markt.

In het oude brouwerijgebouw in Retie, een pand vol karakter en eigenheid. Het gebouw krijgt een professionele uitstraling en wordt voorzien van het nodige comfort voor de zorgverstrekkers. En uiteraard gaan we voor energiezuinig en duurzaam!

  • We bieden kwaliteitszorg waarbij diepgang en empathie centraal staan. We luisteren naar klanten, nemen alle klachten ernstig. Vervolgens gebruiken we onze expertise om te helpen, te zorgen.
    En kunnen we zelf geen hulp bieden, dan maken we de patiënt wegwijs in het interne zorgnetwerk of daarbuiten.

  • We creëren één locatie waar patiënten terecht kunnen met hun gezondheidsproblemen. Vervolgens pakken we deze aan met een team van specialisten in verschillende vakgebieden, een team dat goed op elkaar is ingespeeld en gericht kan handelen.

  • We behandelen niet enkel de symptomen, maar gaan ook op zoek naar de oorzaak. Of zelfs nog een stap verder: preventie.

  • We zorgen voor een aangename werkomgeving waar iedere zorgverstrekker zich een gewaardeerd teamlid voelt, maar toch zijn/haar eigenheid kan bewaren en ontwikkelen.

  • Onze kernwaarden: kwaliteitszorg, professionalisme, drive om jezelf en de aangeboden diensten te verbeteren, patiënten tevredenheid,…
  • We overspoelen de mensen niet met reclame, maar zetten de praktijk ten gepaste tijde in de spotlight. Dit om mensen (alsook collega’s) uit de buurt kennis te laten maken met ons concept. We leggen hierbij niet de nadruk op onze behandelingen, maar op hoe we de zorg benaderen. De bedoeling is dat de patiënt aan Curamus denkt wanneer hij/zij een zorgpraktijk zoekt.

  • We stralen professionaliteit uit, maar ook degelijkheid en herkenbaarheid. Dit d.m.v. nieuwsbrieven, beeldmateriaal, foto’s van de medewerkers en ruimtes,…

  • Afspraken kunnen gemaakt worden via een eenvoudig systeem, online of telefonisch. De zorgverstrekker kan hier zelf de keuze maken.

  • We streven naar een hoge tevredenheid bij de patiënt en voorzien een feedback moment voor de zorgverstrekkers. We gaan met deze feedback aan de slag om onszelf en onze diensten te verbeteren.

Dat zal afhangen van de specialisten die we aantrekken en hun visie. We willen niet vertrekken vanuit de dienst die we aanbieden, maar eerder kijken naar de behoeftes van de patiënten om onze diensten te diversifiëren.

We helpen de mensen die we efficiënt en goed kunnen helpen. Kunnen we dit niet, dan helpen we door hen door te verwijzen naar andere praktijken. We stellen ons op als een open en niet-concurrerende praktijk richting andere zorgverleners.

Iedereen moet elkaars sterktes zien en waarderen. Er moet een samenhorigheid zijn, alle neuzen moeten in dezelfde richting.
Daarom is het belangrijk dat elke specialist voeling krijgt met zijn/haar medespecialisten om zo patiënten indien nodig door te kunnen verwijzen en een goed gerichte zorgverlening te kunnen bieden.
Collega’s vormen geen bedreiging, maar een verrijking!

Tijdens teamvergaderingen staat open communicatie en delen van ervaring en deskundigheid centraal. Bedoeling is het team te versterken en de jongere collega’s te ondersteunen en te stimuleren in hun groei.
Geen enkel individu staat centraal in de praktijk, tenzij de patiënt!

Alle zorgverleners zijn deel van het geheel en nemen verantwoordelijkheden op. Zo creëren we een sfeer van samenhorigheid, een goed draaiende praktijk waarbij iedereen zijn/haar steentje bijdraagt.

  • Mensen die zichzelf op een positieve manier in vraag kunnen stellen, die zaken vastnemen om zichzelf en de praktijk te versterken, mensen met honger om steeds weer bij te leren,…

  • Mensen die graag bezig zijn met hun werk en streven naar het beste voor hun patiënten, die open staan voor feedback en kunnen omgaan met opbouwende kritiek.

  • Mensen die hun talenten kennen, maar ook hun beperkingen. Mensen die zaken kunnen overlaten aan anderen, bereid zijn door te verwijzen naar collega’s, ook de sterktes van anderen erkennen.

  • Mensen die zich herkennen in de waarden en normen die we met Curamus willen nastreven

Voor meer informatie rond de financiële aspecten, gelieve contact op te nemen. U kan een mailtje sturen naar info@curamus.be of het contactformulier invullen.